Jumaat, 31 Disember 2010

GERAKAN ANTI MALAYSIA

Aku sebenarnye sangat sedih dan kecewa dgn sikap org indonesia khususnye.......
kenape diorang ni suke sangat menhine,mencaci,dan mengecam negara kite yg tercinte ini.......
apalah dose besar yg dilakukan oleh org kite terhadap diorang.....
diorang ni x fikir ke ape yang diorang lakukan ini akn membawa keburukan  kepade mereka sendiri.
nk ancam serang la,ganyang la,usir la,mcm2 lagi la.....


     Adakah adenye sifat dendam dan dengki  di dalam diri rakyat seberang dgn kemajuan negara ini yang
semakin maju pade setiap tahun???Ataupun diorang menuduh negara ini `mencuri' kebudayaan mereka???
atau mereka merasakan bhw negara ini boleh mengancam negara mereka???
kemajuan ekonomi indonesia











     kalau kite lihat dari indeks kemajuan ekonomi indonesia,indeks menunjukkan wujudnye kenaikan dalam hasil ekonomi negara itu.tidak patut wujudnye perasaan hasad dengki kpd negara ini.tuduhan mencuri kebudayaan mereka sbnarnye x patut wujud sama sekali dan sepatutnye mereka merasa bangga kerana kebudayaan mereka diguna pakai oleh masyarakat negara ini.adakah mereka tidak mengetahui asal usul rakyat negara ini yang asalnye dari keturunan dengan mreka juga.malaysia x boleh dan x akan mengancam negara besar mereka kerana 
kerajaan mas- ina mempunyai hubungan yg sangat rapat semenjak zaman kesultanan melayu melaka.

       dengan wujudnye sikap rakyat mereka sebegini,harapan mereka utk melihat negara diorang maju spt malaysia dan singapore  akn terjejas kerana adanya sikap mazmumah ini.

        oleh itu,rakyat kedua2 negara hendaklah sentiasa mengekalkan hubungan silaturahim ini supaya hubungan ini dapat menjadi lebih kuat dan sukar untuk dilemahkan oleh musuh2 kedua2 negara.

                      
                                 


Rabu, 29 Disember 2010

Maher Zain - Baraka_Allahu_Lakuma with Lyrics

sebenarnye aku x tahu nak tulis ape kat dlm aku punyer blog ni.....
malas nk tulis pun ade walaupun baru 2 hari blog ni dibuka.
kalau korang smua ade cadangan ke,idea ke nk bagi kat aku,
aku sedia mengambil cadangan dan idea korang tu......

Isnin, 27 Disember 2010

new blog.......

blog ni baru je aku buat.sebenarnye aku saje2 je buat blog ni untuk suke2 je.....
walau bagaimanepun,aku tetap on blog ni untuk melakukan perkara yang baik.
takkan buat bende2 yang x baik plak kan?
bukan ke blog ni dicipte untuk tujuan yang baik???